Dysleksja i inne trudności szkolne
Czasem za trudnościami w czytaniu, pisaniu czy zapamiętywaniu kryją się specyficzne trudności w uczeniu się, takie jak dysleksja, dysgrafia, dysortografia czy dyskalkulia. To zaburzenia o podłożu neurobiologicznym, które wpływają na sposób przetwarzania informacji. Dziecko z dysleksją może być bardzo inteligentne, ciekawe świata i kreatywne, a mimo to mieć ogromne problemy z czytaniem, pisaniem czy koncentracją.
Pomyśl o diagnozie, jeśli zauważasz, że twoje dziecko:
– ma trudności z nauką czytania i pisania, mimo ćwiczeń i starań,
– często myli litery lub cyfry, przekręca słowa, opuszcza sylaby,
– pisze nieczytelnie lub bardzo wolno,
– ma problem z zapamiętywaniem reguł ortograficznych, tabliczki mnożenia lub wierszyków,
– unika prac pisemnych, szybko się zniechęca lub stresuje przed sprawdzianami
Diagnoza pozwala określić:
– czy dziecko ma specyficzne trudności w uczeniu się (np. dysleksję, dysgrafię),
– jakie są jego mocne strony i potencjał poznawczy,
– w jaki sposób najlepiej wspierać je w nauce i codziennym funkcjonowaniu.
Podczas badania wykorzystujemy standaryzowane testy psychologiczne oraz rozmowę z rodzicami i dzieckiem oraz wydajemy pisemną opinię, która stanowi podstawę do uzyskania odpowiedniego wsparcia edukacyjnego.
Pomyśl o diagnozie, jeśli zauważasz, że twoje dziecko:
– ma trudności z nauką czytania i pisania, mimo ćwiczeń i starań,
– często myli litery lub cyfry, przekręca słowa, opuszcza sylaby,
– pisze nieczytelnie lub bardzo wolno,
– ma problem z zapamiętywaniem reguł ortograficznych, tabliczki mnożenia lub wierszyków,
– unika prac pisemnych, szybko się zniechęca lub stresuje przed sprawdzianami
Diagnoza pozwala określić:
– czy dziecko ma specyficzne trudności w uczeniu się (np. dysleksję, dysgrafię),
– jakie są jego mocne strony i potencjał poznawczy,
– w jaki sposób najlepiej wspierać je w nauce i codziennym funkcjonowaniu.
Podczas badania wykorzystujemy standaryzowane testy psychologiczne oraz rozmowę z rodzicami i dzieckiem oraz wydajemy pisemną opinię, która stanowi podstawę do uzyskania odpowiedniego wsparcia edukacyjnego.

