Badanie funkcji poznawczych
Funkcje poznawcze to procesy odpowiedzialne za nasze codzienne funkcjonowanie – od zapamiętywania, przez planowanie, aż po podejmowanie decyzji. Ich sprawność wpływa na to, jak uczymy się nowych rzeczy, radzimy sobie w pracy, organizujemy czas czy reagujemy na stres. Zaburzenia tych funkcji mogą pojawiać się z różnych powodów – np. w wyniku przewlekłego stresu, przemęczenia, depresji, urazów głowy, długotrwałego stosowania środków psychoaktywnych, zaburzeń neurologicznych lub naturalnych procesów starzenia się.
W naszym gabinecie badanie funkcji poznawczych przeprowadzamy wykorzystaniem standaryzowanych testów neuropsychologicznych.
Pozwala ono ocenić m.in.:
– pamięć krótkotrwałą i długotrwałą,
– koncentrację uwagi,
– tempo przetwarzania informacji,
– zdolność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów,
– koordynację wzrokowo-ruchową i planowanie działań.
Wyniki badania pomagają określić, czy obserwowane trudności mają charakter poznawczy, emocjonalny czy np. związany z przemęczeniem lub stresem.
Dlaczego warto wykonać badanie?
– lepsze zrozumienie swoich możliwości i ograniczeń,
– uzyskanie konkretnej diagnozy przy podejrzeniu zaburzeń poznawczych (np. ADHD, łagodne zaburzenia poznawcze, depresja, skutki urazu mózgu),
– wsparcie w procesie leczenia lub terapii,
– opracowanie indywidualnych strategii poprawy funkcjonowania w pracy i życiu codziennym.
W naszym gabinecie badanie funkcji poznawczych przeprowadzamy wykorzystaniem standaryzowanych testów neuropsychologicznych.
Pozwala ono ocenić m.in.:
– pamięć krótkotrwałą i długotrwałą,
– koncentrację uwagi,
– tempo przetwarzania informacji,
– zdolność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów,
– koordynację wzrokowo-ruchową i planowanie działań.
Wyniki badania pomagają określić, czy obserwowane trudności mają charakter poznawczy, emocjonalny czy np. związany z przemęczeniem lub stresem.
Dlaczego warto wykonać badanie?
– lepsze zrozumienie swoich możliwości i ograniczeń,
– uzyskanie konkretnej diagnozy przy podejrzeniu zaburzeń poznawczych (np. ADHD, łagodne zaburzenia poznawcze, depresja, skutki urazu mózgu),
– wsparcie w procesie leczenia lub terapii,
– opracowanie indywidualnych strategii poprawy funkcjonowania w pracy i życiu codziennym.

